Ana Sayfa/Antika/GELENEKSEL SANATLAR
  • Ihlamur ağacından, el oyması, antika baskı kalıpları Sırtlarında tutamakları var. Çiçek ve yaprak desenli. 18 x 13 x 7 cm. 15 x 15 x 6 cm. 20 x 20 x 6 cm. 25,5 x 19 x 5 cm. 17,5 x 17,5 x 5 cm.
    Provenance: S. G. koleksiyonu
    Kondisyon: Çok iyi (10/10)
    Değerlendirme notu: Anadolu şehirlerinde kumaşa baskı yoluyla desen aktarılması ve renklendirilmesi işlemi 700 yıllık geçmişi olan bir sanattır. Yazmacılık sanatında kullanılan kalıplar genel olarak ıhlamur, gürgen, ahlat ve çam ağaçlarından yapılır. En çok tercih edilen ise özellikle ıhlamur ağacından yapılan kalıplardır. Kalıp ustaları ıhlamur ağacını yumuşak olması nedeni ile kolay oyulması yanında, damar yapısı, densitesi (yoğunluğu), sudan etkilenip deforme olmaması, kuruyup çatlamaması, boyayı emme kabiliyeti, dayanıklılığı ve hafifliği yüzünden tercih eder. Yazmacılar ise baskı kalitesi ve kullanım kolaylığı nedeniyle tercih eder. Ahşap kalıplarda genellikle doğadan ilham alan çiçek ve yaprak desenleri yer almaktadır.
     
  • İstiklal Marşı bugüne kadar Sülüs / Cel-i Sülüs nizamında ilk defa hattat Bekir Er tarafından yazıldı. Altı ayda tamamlanan eser dev boyutlarıyla dikkat çekiyor. Tezhip sanatının en güzel örneklerinden birini oluşturan ay yıldız motifleri ile Esma'ül Hüsna'ya atfen 99 selçuklu yıldızında 22 ayar altın kullanıldı. Eserin temel vasıfları şöyledir: Hattat: Bekir Er Tezhip: Füsun Er, Gülten Aslantaş, Serap Ekizler Sönmez Yazı türü: Sülüs / Cel'i Sülüs Ebat: 225 x 150 cm. (Çerçeveli, 248x173 cm.) Tarih: Hicri 1439 (2018) Sülüs nizamındaki İstiklal Marşı, el yapımı, asitsiz, yumurtayla aharlanmış ve elle boyanmış özel kağıda yazıldı.  Çerçeve ve camı da özel imalatla elde edildi.
    Provenance: Bekir Er
    Kondisyon: Çok iyi (10/10)
    Değerlendirme notu: Hattatlar, yazacakları ibareyi uzun denemelerden sonra uygun yazı çeşitleriyle en güzel terkip haline getirmeyi varlık sebepleri olarak görüyor. Harflerin baş, gövde veya uzantılarının satır çizgisi üstünde yahut altında yer alması kaidelerle belirleniyor. Buna “hattın satıra oturtulması” deniliyor. Satır nizamında zaruret dolayısıyla harflerin birkaçı esas yerine göre daha üste veya alta alınırsa bu uygulama istif niteliğiyle değerlendirilmiyor. Sülüs veya celî sülüsle istif hazırlanırken bina inşaatında temelden yukarıya doğru katların yükselişi gibi harf ve harf gruplarının da âdeta kat üstüne kat bindirilerek tertiplenmesine dikkat ediliyor. Sülüs ve celîsinde istif yapabilme melekesini kazanmak ayrı bir kabiliyet gerektirir. Bu sebeple sülüs ve bilhassa celî sülüsle uğraşanlar için ayrı bir ihtisas konusu olan istif celî sülüsün tamamlayıcısı olarak bu sanatın öğreniminde son merhaledir. Hattat Bekir Er, İstiklal Marşı hattıyla "son merhale" olarak adlandırılan seviyede çıtayı yükseltmiş görünüyor.
     
  • Ortasında derin oyma, siyaha boyanmış güneş figürü, dört yanında çiçek oymaları olan, alt ve üstünde 20. yüzyıl başına tarihlenebilen, el oyması ahşap kapı. 156 x 95 cm.
    Provenance: S. G. koleksiyonu
    Kondisyon: 8/10
     
  • Denizatı biçiminde üç ayak üzerinde duran, haznesi hindistan cevizinden yapılmış, gövdesi stilize yaprak bezemeleri ile süslü, gövdesi yapraklara uyumlu desenlenmiş, akik taşları ile süslenmiş nargile Osmanlı dönemi saray nargilelerinin reprodüksiyonu. Y: 53,5 x Ç: 25 cm.
    Kondisyon: Çok iyi (9/10)
    Değerlendirme notu: Kahramanmaraşlı bakırcı ustası Cemil Sarılmış tarafından yapılmıştır. Osmanlı madeni el sanatlarının nadide örneklerindendir.
  • Dört ayaklı bir kaide üzerine oturan, Kütahya çinili bir haznesi bulunan, gövdesi hilaller ile süslenmiş kahve köz ocağı. Y. 52 x Ç.18 cm.
    Kondisyon: Çok iyi (9/10)
    Değerlendirme notu: Osmanlı madeni el sanatı ürünlerini mükemmel bir işçilikle yeniden canlandıran Kahramanmaraşlı Cemil Sarılmış’ın bir diğer eseri. Cemil Sarılmış, ne yazık ki 2020'de vefat etmiştir.
     
  • Topkapı Sarayı’nda mevcutlu kuş kafesinin reprodüksiyonu… Kahramanmaraşlı bakır sanatçısı / ustası Cemil Sarılmış (1959-2020) tarafından imal edilmiştir. El yapımı, Y. 106 x Ç. 52 cm.
    Kondisyonu: Çok iyi (10/10)
    Değerlendirme notu: Osmanlı madeni el sanatı ürünlerinin reprodüksiyonları ne yazık ki giderek daha nadir hale geliyor. Müzayedeye sunduğumuz eser, Cemil Sarılmış’ın mükemmel işçiliğiyle göz dolduruyor.
     
  • El oyması ve kabartma çiçek ve üzüm desenleri ile bezeli, 19. yüzyıl ahşap kapı. 158 x 88 cm.
    Provenance: S. G. koleksiyonu
    Kondisyon: (8/10)
     
  • Lületaşından, el işçiliği, üç parça pipo. Pirinç standlarıyla birlikte müzayedeye sunuluyor.
    • "Alaattin" figürlü el yapımı pipo, 16 x 5,5 cm.
    • Blok lületaşından el oyması, gözyaşı modeli işlemeli pipo, 16 x 4 cm.
    • Blok lületaşından el oyması, alışılmadık formda, şık ve sade pipo, 19 x 4 cm.

Title

Go to Top