• Makedonya yapımı, ahşap, uzun saplı, sedef kakmalı ve işlemeli afyon çubukları. 14 x 2,5 ve 18 x 2,5 ölçülerinde.
    Kondisyon: Çok iyi (10/10)
    Değerlendirme notu: Hiç kullanılmamış.
       
  • Ihlamur ağacından, el oyması, antika baskı kalıpları Sırtlarında tutamakları var. Çiçek ve yaprak desenli. 18 x 13 x 7 cm. 15 x 15 x 6 cm. 20 x 20 x 6 cm. 25,5 x 19 x 5 cm. 17,5 x 17,5 x 5 cm.
    Provenance: S. G. koleksiyonu
    Kondisyon: Çok iyi (10/10)
    Değerlendirme notu: Anadolu şehirlerinde kumaşa baskı yoluyla desen aktarılması ve renklendirilmesi işlemi 700 yıllık geçmişi olan bir sanattır. Yazmacılık sanatında kullanılan kalıplar genel olarak ıhlamur, gürgen, ahlat ve çam ağaçlarından yapılır. En çok tercih edilen ise özellikle ıhlamur ağacından yapılan kalıplardır. Kalıp ustaları ıhlamur ağacını yumuşak olması nedeni ile kolay oyulması yanında, damar yapısı, densitesi (yoğunluğu), sudan etkilenip deforme olmaması, kuruyup çatlamaması, boyayı emme kabiliyeti, dayanıklılığı ve hafifliği yüzünden tercih eder. Yazmacılar ise baskı kalitesi ve kullanım kolaylığı nedeniyle tercih eder. Ahşap kalıplarda genellikle doğadan ilham alan çiçek ve yaprak desenleri yer almaktadır.
     
  • Ahşap el işçiliği, koleksiyonluk pipo lotu 28 x 10 cm. ve 17 x 6 cm.
    Kondisyon: Çok iyi (10/10)
     
  • 20+1 tuşlu Alman yapımı, hexagonal Anglo Concertina. Floral süslemeli, tutacakları deri… 20 x 17 cm.
    Kondisyon: 9/10 (ahşap kısmında çizikler var ancak tuşları faal, körüğü sağlam ve çalınabilir durumda.)
    Provenance: F. K koleksiyonu
    Değerlendirme notu: Akordeon gibi körüklü bir müzik cihazıdır. Her iki ucunda da düğmeler bulunur. Bu alete basıldığında, akordeonun aksine, düğmeler körükle aynı yönde hareket eder. Concertina ilk olarak Almanya ve İngiltere’de geliştirildi. Alman versiyonu 1834’te Carl Friedrich Uhlig tarafından, İngiliz versiyonu ise 1829’da Sir Charles Wheatstone tarafından icat edilmiştir. Bu müzik aletinin Almanya ve İngiltere’de eş zamanlı olarak gelişmesi nedeniyle türleri genel olarak Alman, Anglo-Alman ve İngiliz olarak ayrılmıştır. Alman concertina, Anglo veya İngiliz akordeonundan daha büyüktür ve altıgen yerine kare şeklindedir. Anglo concertina, Anglo-Alman olarak da anılır. Temel olarak Alman ve İngiliz akordeonları arasında bir melezdir. Düğme düzenleri genellikle orijinal 20 düğmeli Alman akordeonuyla aynıdır. Alman akordeonunun geliştirilmesinden birkaç yıl sonra, oldukça düşük fiyatı ve kullanım kolaylığı nedeniyle İrlanda, Kuzey Amerika ve İngiltere’de popüler hale gelmiştir. İngiliz concertina ise körük çekilse de itilse de, her düğmenin aynı türde nota üretmesi ile kromatik bir gam çalar ve tekdüzedir. Enstrüman, Alman akordeonundan daha küçüktür ve genellikle altıgendir.
     
  • Auguste Moreau imzalı, Eros heykeli. Elinde yayıyla bir sonraki hedefini arayan kanatlı bir aşk tanrısını tasvir eder. Tabanında A. Moreau imzası ve bir plaket bulunmaktadır. Plakette "L'Art Bronze - Qualite France" yazılıdır. Bronz bir kaide üzerine yerleştirilmiştir. 29 x 9 cm.
    Kondisyon: 10/10
    Provenance: G. B. koleksiyonu
    Değerlendirme notu: Auguste Moreau (1834 – 1917), Dijon'da doğmuş bir Fransız heykeltıraştır. Heykeltıraş ve ressam Jean-Baptiste Moreau'nun üçüncü ve en küçük oğlu olan Auguste, ağabeyleri Hippolyte ve Mathurin ile birlikte heykel çalışmaları yapmaya başladı. Auguste Moreau, 1861'den 1913'e kadar düzenli olarak sergilere katıldı. Bronz heykellerinin konularını genellikle mitolojiden, pastoral veya alegorik sahnelerden seçti.
     
  • Les Fonderies Bruxelloises Haren Chic markalı odun veya kömür sobası, İmalat tarihi 1930 öncesi olarak tarihlenmiştir. Döküm üzerine emaye kaplama. 58 x 51 x 34 cm.
    Kondisyon: İyi (7/10), kullanıma elverişli...
  • Ortasında derin oyma, siyaha boyanmış güneş figürü, dört yanında çiçek oymaları olan, alt ve üstünde 20. yüzyıl başına tarihlenebilen, el oyması ahşap kapı. 156 x 95 cm.
    Provenance: S. G. koleksiyonu
    Kondisyon: 8/10
     
  • Maun ağacından yapılmış bir taban üzerinde, vitrinli Eczane terazisi. Fransa'da üretilmiş. Pirinç levha üzerinde L. Cruet a Paris ifadesi yer alıyor. Bütünüyle pirinç olan terazinin altında bir çekmece bulunmaktadır. Ağırlıkları eksiksiz. 36 x 22 x 38 cm.
    Kondisyon: 8/10 (Tavaların iç yüzünde, metalin yaşına bağlı aşınma)
    Değerlendirme notu: Tabanda tartım setini saklamak için bir çekmece bulunur. Bu hassas eşya 19. yüzyılda Fransa'da yapılmıştır ve oldukça iyi durumdadır. Terazi tüm orijinal bileşenlerini korumaktadır. Terazi, ürünleri hazırlamak için eksiksiz bir tartım setine sahiptir.
     
  • 2. Dünya Savaşı döneminden Alman yapımı, sivillerin kullanımı için üretilmiş filtreli gaz maskesi. Yapım yılı: 1933-1945 RL 1-39/87 kutunun üstüne damgalanmıştır. Yüz parçası Drägerwerk, Heinrich & Bernhardt Dräger, Lübeck tarafından yapılmıştır Gaz maskesi ve filtresi yeni durumda İç ve dış orjinal ambalajı içinde
    Kondisyon: Çok iyi (9/10)
    Değerlendirme notu: 3. Reich dönemi, Nazi Almanyasına, başka bir deyişle Almanya’nın 1933 ile 1945 yılları arasında, Nasyonal Sosyalist Alman İşçi Partisi (NSDAP) idaresi altında, tek parti rejimine dayalı yönetim sisteminde “Führer” unvanlı hükûmetin ve devlet başkanı olarak Adolf Hitler’in egemenlik sürdüğü döneme verilen isimdir. Alman tarihi içerisinde “Reich”ların üçüncüsüdür; bundan dolayı Üçüncü Reich ismiyle de nitelendirilir. 3. Reich döneminin son yılları aynı zamanda II. Dünya Savaşına denk gelmektedir. II. Dünya Savaşı süresince kimyasal silahların kullanılması olasılığına karşı hem askeri olarak hem de siviller tarafından kullanılmak üzere gaz maskeleri üretildi. Ancak her iki tarafın da elinde büyük miktarda kimyasal gaz bulundurmasına rağmen, kullanmayı tercih etmedikleri düşünülmektedir. Bu gaz maskesi sivil kullanım için, kadınların yüz ölçülerine göre üretilmiştir.
     
  • Meşe taban üzerine oturtulmuş ve meşe kapaklı, şaryolu, QWERTY klavyeli, yuvarlak siyah tuşlu daktilo. Hammond Daktilo Şirketi tarafından ABD'de, 1900 yılında üretilmiştir. No: 2 olarak adlandırılır ve kendisinden önceki modellerden klavyenin alt tarafında yer alan uzun boşluk tuşuyla farklılaşır. 36 x 35 x 18 cm.
    Kondisyon: 8/10 (faal)
    Provenance: Ercüment Ulay koleksiyonu
    Değerlendirme notu: Hammond No. 2 Daktilo 1893'de James Bartlett Hammond tarafından geliştirildi. Müzayedeye sunduğumuz daktilo No:2'nin 1900 yılında üretilen son versiyonudur ve 1893'te geliştirilen modele boşluk çubuğunun eklenmesiyle bilinir. Daktilonun öncülerinden biri olarak kabul edilen ve öğretmen, gazeteci ve mucit olan James Bartlett Hammond, 1880 yılında The Hammond Typewriter Company'yi kurdu ve şirket, daktilo üretiminin yanı sıra daktilo ile kullanılmak üzere tasarlanmış masalar da üretti. Hammond daktilolar önce sadece Hammond'a özgü olan  kavisli klavye ile üretildi. Fakat daha sonra kavisli klavye yerini aşamalı olarak  standart  klavyeye terketti. Rakiplerinden farklı olarak Hammond No. 2 daktilo, daktilonun farklı yazı tiplerini kullanmasına olanak tanıyan değiştirilebilir bir şaryoya sahiptir: geleneksel tip, el yazısı tipi, Latin alfabesi olmayan alfabeler veya matematiksel semboller. Zira oldukça ilginç bir öyküsü olan ilk Osmanlıca daktilo da Hammond şirketi tarafından üretilmiştir. Bu öyküyü okumak için: https://www.milliyet.com.tr/yerel-haberler/mersin/ilk-osmanlica-daktilonun-filmleri-aratmayan-oykusu-12151945
     
  • Ahşap, derin oyma çiçek ve yaprak desenleri ile süslenmiş, kündekari dönem kapısı. Osmanlı, 173 x 90 cm.
    Kondisyon: (8/10)
    Kündekari kelimesinin kökeni Osmanlıcadan gelmektedir. Kavramak ve anlamak anlamına gelir. Süsleme sanatı olan kündekari, küçük boyutlu geometrik parçaların birbirine geçmesiyle yapılan süsleme tekniğidir. Kündekari yapımı, beşgen, sekizgen, yıldız gibi geometrik şekillerde kesilmiş küçük ahşap parçaların herhangi bir yapıştırıcı veya vida kullanılmadan basitçe iç içe geçirilmesiyle yapılır ve bunun sonucunda düzgün yüzeyler elde edilir. Kündekari sayesinde ahşap levhalarda nem ve ısı değişiminden kaynaklanan eğilme, bükülme ve çarpılmaların önüne geçilir.
  • El oyması ve kabartma çiçek ve üzüm desenleri ile bezeli, 19. yüzyıl ahşap kapı. 158 x 88 cm.
    Provenance: S. G. koleksiyonu
    Kondisyon: (8/10)
     
  • Son derece nadir iki miğfer. Miğferlerden ilki kahverengi kamuflajı itibariyle istisnai vasıftadır. Mum kaplı hafif kanvas benzeri bir malzemeden üretilen koruyucu örtü, keten tohumu yağıyla kaplanmıştır. İkinci Dünya Savaşı şartlarında kimyasal saldırılardan korunmak üzere 1942’de Gault Ontario’da konuşlu Aristo firması tarafından üretilmiştir. Koruyucunun iç kısmında Aristo ve 1942 ibareleri yer almaktadır. Lotun ikinci miğferi, İkinci Dünya Savaşı sırasında İngiltere ve Amerikan silahlı kuvvetleri tarafından Uzak Asya, Japonya ve Hindistan’da kullanılan bez kamuflajlı miğferlerdir. Her iki miğfer de armalı ve inisiyalli olup “Pattern 1944” ya da “kaplumbağa” adıyla anılan tasarımlardır. Pattern 1944, 1915 yılında John L. Brodie tarafından tasarlanan şarapnel miğferinin ileri versiyonudur. “Tommy / Doughboy miğferi” olarak da bilinir. Çap: 28,5 cm.
    Kondisyon: 10/10, 10/10
     
  • 1990’lı yıllarda Almanya’ya ihracat için Türkiye’de üretilmiş, hiç açılmamış, 70 cl extra quality özel rakı. İçimi yumuşak. %45 alkol oranı. Üretici; tet AŞ.
    Kondisyon:10/10
     
  • Waterman Serenite dolma kalemi, dengeli çizgisi, kıvrımlarının uyumu, tasarımı, masif gümüş yüzüğü ve lüks kaplamalarıyla benzersiz teknik özelliklere sahiptir. Siyah değerli reçine, som gümüş. Uç malzemesi: 18 Karat, 18 K 750 - Waterman-Paris. 14,30 x 1,40 cm Orijinal kutusunda, belge ve sertifikaları tam. 2x8 (siyah ve mavi) yedek kartuş mevcut. Gümüş menteşeli klips ve özel geçmeli kapak. 2008 koleksiyonundan. (Başlık gövdenin arka kısmın tam yerleştirilebilir)
    Değerlendirme notu: Waterman, 1883'ten beri Paris'te faaliyet gösteren lüks kalem üreticisi olarak dünya çapında tanınıyor. Her  kalem elle monte edilmektedir. Kuruluşundan bu yana çıkarttığı her koleksiyon Paris kültürünün özelliklerini yansıtır.
  • Smart Set, Williams Electronic Games Inc. tarafından 1969’da üretildi. Model: 363 Limited... Üretilen 4500 makineden birisi. Norm Clark tarafından tasarlandı ve Christian Marche tarafından resimlendi. . Elektro - mekanik, tropikal temalı, 4 oyunculu tilt (pinball) makinesi. Ön panelde yer alan plakalar (kullanım kılavuzu - mode d'emploi ve jeton bilgileri içeren plakalar) Fransızca. 178 x 135 x 77 cm.
    Kondisyon: 9/10
    Değerlendirme notu: Tilt makineleri, bir topun özel olarak tasarlanmış bir masaya fırlatıldığı, burada çeşitli engellerden sektiği, yolda veya durduğunda puan kazandığı bir oyun ailesidir. Topun içinde durması halinde puan kazandıran oyuklar veya cepler vardır. Günümüzde tilt, en yaygın olarak, topun tilt makinesi olarak bilinen özel olarak tasarlanmış bir kabine ateşlendiği, tasarımına bağlı olarak çeşitli ışıklara, tamponlara, rampalara ve diğer hedeflere çarptığı bir oyundur. Oyunun amacı genel olarak top düşmeden önce bu hedefleri vurarak ve paletlerle çeşitli atışlar yaparak mümkün olduğu kadar çok puan toplamaktır. Tarihsel olarak en büyük tilt makinesi üreticileri arasında Bally Manufacturing, Gottlieb, Williams Electronics ve Stern Pinball bulunmaktadır. Tilt makinelerinin tarihi, tilt makinesinin tanımına bağlı olarak değişir, örneğin: Steven L. Kent gibi bazı araştırmacılar, tarihin 1930'larda Gottlieb'in Baffle Ball'u ve Raymond Maloney'nin Ballyhoo'sunun büyük miktarlarda üretilmesiyle başladığını iddia etmektedir. Tilt tarihçisi Roger Sharpe, kökeninin Montague Redgrave'in yaylı piston ve oyun alanı zilleri (1871) patentlerinde yattığını ileri sürer. Richard M. Bueschel'in yazdığı tilt oyunları tarihi ise, bowling oyunlarının masa versiyonlarının icat edildiği 1500'lü yıllara kadar uzanır. Ancak 1930'larda elektrifikasyonun dahil olmasıyla bildiğimiz tilt makineleri tasarımı olanaklı hale gelmiştir. Los Angeles, California'daki Pacific Amusements, 1933'te topu oyun alanının ortasındaki bir bonus delikten dışarı itmek için elektrikle çalışan bir iticiye sahip olan Contact'ı üretti. Contact'ın tasarımcısı Harry Williams, daha sonra 1944'te kendi şirketi Williams Manufacturing'i kurdu. Diğer üreticiler de benzer özelliklerle hızla aynı yolu izledi. 1930’ların başında çoğu Chicago, Illinois'de olmak üzere yaklaşık 150 şirket tilt makinesi üretiyordu. Chicago o zamandan beri tilt üretiminin merkezi oldu. Rekabet güçlüydü ve 1934'e gelindiğinde geriye yalnızca 14 şirket kaldı. İkinci Dünya Savaşı sırasında, jetonla çalışan oyunların tüm büyük üreticileri, tilt makinesi üretimini durdurdu. Williams gibi bazıları, operatörlerden eski oyunları satın aldı ve onları yenileyerek vatansever temalı hale getirdi. Savaşın sonunda, tilt makineleri yeni bir altın çağını yaşadı. Eğim algılama mekanizması ve ücretsiz oyunlarla (tekrar oynatma) ödüllendirilme gibi iyileştirmeler ortaya çıktı. 1947'de tanıtılan Gottlieb's Humpty Dumpty ile topu daha uzun süre oyunda tutmak için oyuncu kontrollü paletler tilt makinelerine eklendi. Tilt makinelerinin bir şans oyunu mu dolayısıyla kumar mı yoksa bir beceri oyunu mu olduğu hep tartışma konusu oldu. 1940'ların başından 1976'ya kadar tilt makineleri New York’ta yasaklandı. New York belediye başkanı Fiorello La Guardia, tilt makinelerinin okul öğrencilerinin harçlıklarını çaldığını iddia ederek bu yasağı savundu. La Guardia, şehir genelinde büyük baskınlarla binlerce makineyi topladı ve polisle birlikte makinelerin imhasına nezaret etti. İmha edilen makinelerin kalıntıları nehre atıldı. Yasak, Roger Sharpe'ın Nisan 1976'da Manhattan'daki bir mahkeme salonunda, heyetin önünde tam olarak neyi nasıl yapacağını anlatarak tilt oynaması ve bunun bir şans oyunu değil beceri oyunu olduğunu ifade etmesiyle sona erdi. (Sharpe yıllar sonra yaptığı bir açıklamada, kendisinin tilt oynama konusunda üst düzey beceriye sahip olduğunu belirtse de mahkeme salonundaki atışının tamamen şans eseri olduğunu kabul edecekti.) Bu tartışma çerçevesinde ABD’nin pek çok eyaletinde yasaklar gündeme geldi ve mahkeme kararları ile bu yasaklar iptal edildi. En son yasak iptali 2016 yılında gerçekleşti. Williams Manufacturing, 1943'te Stanford mezunu bir mühendis olan Harry E. Williams tarafından kuruldu. Williams başlangıçta tilt makineleri üreticisiydi. 1964 yılında Williams, müzik kutusu üreticisi Seeburg Corp. tarafından satın alındı ​​ve Williams Elektronik Üretim Bölümü olarak yeniden düzenlendi. 1973 yılında şirket, Pong klonu Paddle Ball ile jetonla çalışan atari video oyunu pazarına daldı ve sonunda Defender ve Robotron: 2084 dahil olmak üzere bir dizi video oyunu klasiği yarattı. 1974 yılında Williams Electronics, Inc. Seeburg'un yüzde yüz iştiraki olup, adı 1977'de Xcor International olarak değiştirildi. Williams Electronics, 1981'de bağımsız bir şirket olarak kuruldu. 25 Ekim 1999'da tilt bölümünü kapattı. 2013 yılında WMS, Scientific Games'in bir yan kuruluşu haline geldi. 2016 yılında WMS, Scientific Games ile birleştirildi ve 2022'de Light & Wonder adını aldı. Norm Clark (1912-2009) Moulin Rouge, Blast off/Apollo, Spanish Eyes, Travel Time, Fantastic, OXO, StratoFlite ve diğerleri gibi oyunların tasarımcısı. 1962'den 1977'ye kadar 65 oyun tasarladı.  1954'ten 1975'e kadar Williams'ta, ardından 1975'ten 1985'e kadar Bally'de tilt bölümünün başkanı olarak çalıştı. Christian Marche (1935-2008), Fransız sanatçı, teknik ressam ve ressam. 1960'lı ve 1970'li yıllarda 150'den fazla tilt makinesi resimledi. Cezayir'deki askerlik hizmetinin ardından 1964'te Chicago'ya taşındı ve Advertising Posters’de grafik tasarımcı olarak işe girdi. Bu şirkette birçok Williams, Bally ve Chicago Coin tilt makinesini (ama çoğunlukla Williams'ı) resimledi. 1970'lerin sonunda, tekrar Fransa'ya döndü ve kendini kübist tarzda resim yapmaya adadı.
     

Title

Go to Top