• İmzalı, duralit üzerine yağlıboya. Siyah ahşap çerçeve içerisinde. 29 x 28 cm. (38 x 30 cm.)
    Kondisyonu: 10/10
    Empresyonist Ressam Ahmet Fazıl Aksoy 1949’da Samsun’da doğdu. İlk ve ortaöğretimini burada tamamladıktan sonra İstanbul Hukuk Fakültesi'nde eğitimine devam etti. Mezun olduktan sonra kısa bir süre avukatlık yapan sanatçı, 1980’den sonra tamamıyla resme döndü. Empresyonizmi kendi resim anlayışıyla yorumlayan sanatçı, daha çok İstanbul resimleriyle tanınır. Sanatçının en önemli özelliklerinden biri resim sehpası ile İstanbul köşelerinin izini sürmesi ve günün ışıklarını yakalama çabasıdır. Prof. Tuğray Kaynak’ın ifadesiyle, bu kuşak içinde en içten, duyarlılığı en yüksek, en otantik ve özgün fırça tuşlarına sahip olan sanatçıdır. Eserleri yurt dışında, özellikle İngiltere’de özel koleksiyonlarda, Türkiye’de ise özellikle Banka koleksiyonlarında bulunmaktadır. İstanbul resimleri ile tanınan sanatçı, bu şehrin dünyanın en güzel ve en resimsel şehri olduğunu söylemektedir. Çalışmaları İstanbul Ressamları diye anılan grubun oluşmasına katkıda bulunmuş ve ülkemizdeki empresyonist ressamların gelişmesine neden olmuştur. Sanatçı çalışmalarına İstanbul’da devam etmektedir
  • Auguste Moreau imzalı, Eros heykeli. Elinde yayıyla bir sonraki hedefini arayan kanatlı bir aşk tanrısını tasvir eder. Tabanında A. Moreau imzası ve bir plaket bulunmaktadır. Plakette "L'Art Bronze - Qualite France" yazılıdır. Bronz bir kaide üzerine yerleştirilmiştir. 29 x 9 cm.
    Kondisyon: 10/10
    Provenance: G. B. koleksiyonu
    Değerlendirme notu: Auguste Moreau (1834 – 1917), Dijon'da doğmuş bir Fransız heykeltıraştır. Heykeltıraş ve ressam Jean-Baptiste Moreau'nun üçüncü ve en küçük oğlu olan Auguste, ağabeyleri Hippolyte ve Mathurin ile birlikte heykel çalışmaları yapmaya başladı. Auguste Moreau, 1861'den 1913'e kadar düzenli olarak sergilere katıldı. Bronz heykellerinin konularını genellikle mitolojiden, pastoral veya alegorik sahnelerden seçti.
     
  • İmzasız, bronz-pirinç döküm heykel grubu. 29 x 20 x 20 cm. 26 x 26 x 13 cm. boyutlarında mermer bir tabanın üzerine oturmaktadır.
    Kondisyon: 10/10
    Değerlendirme notu: Dirce, Yunan mitolojisinde Lycus’un karısı ve Zeus tarafından hamile bırakılan Antiope’nin teyzesidir. Utanç içindeki Antiope, Sicyon Kralı Epopeus’a kaçmıştır ancak Lycus tarafından zorla geri getirilirken, yolda bir mağarada gizlice ikiz çocuk doğurur. Antiope’den nefret eden Dirce, Lycus Antiope’yi ona teslim ettiğinde, Antiope yeniden kaçana kadar ona zalimce davranır. Euripides’in “Antiope” adlı oyununda, Antiope kaçarak Amphion ve Zethus’un doğduğu mağaraya geri gelir. Başlangıçta annelerini içeri almayı reddeden ikizler, Dirce gelip Antiope’yi bulduğunda ve onu öldürmelerini emrettiğinde, kendilerini büyüten çoban tarafından Antiope’nin anneleri olduğuna ikna edilirler ve annelerine zalimce davranan, Dirce’yi bir boğanın boynuzlarına bağlayarak öldürürler. Dirce Masalı olarak da bilinen “Farnese Boğası” adlı bu heykel grubu, 1545 yılında Caracalla Hamamı’nda yapılan kazılar sonucunda bulundu ve hemen ardından Farnese Sarayı’na taşındı. 1550’lerde Michelangelo’nun önerisiyle restore edilen eser çeşme olarak sarayın avlusuna yerleştirildi. Bu örnekte olduğu üzere 19. yüzyıldan beri farklı dökümhanelerde, farklı boyutlarda yeniden yeniden üretildi.
     

Title

Go to Top