Ana Sayfa/Antika/SANATSAL OBJE
  • Adolf Schreyer’in Avant-Poste Arabe adlı yağlıboya tablosunun 1881’de Goupil & Cie tarafından basılmış heliogravürü (fotogravür) Fine art kağıt üzerine basılan Schreyer heliogravürü, guaj boya kullanılarak elle renklendirilmiştir. 88.5 x 68.5 cm.
    Kondisyon:7/10 Heliogravürde çerçeveye alınması halinde kapanabilecek büyüklükte kesik vardır.
    Provenance: Ş.C. koleksiyonu. ABD’de 1980 başlarında müzayeden alınmıştır.
    Değerlendirme notu: Alman Ressam Adolf Schreyer (9 Temmuz 1828 Frankfurt-am-Main - 29 Temmuz 1899 Kronberg), önce 6. Thurn und Taxis Prensi Maximilian Karl'a Macaristan, Eflak, Rusya ve Türkiye yolculuğunda eşlik etti; daha sonra 1854'te Eflak sınırından Avusturya ordusunu takip etti. 1856'da Mısır ve Suriye'ye, 1861'de Cezayir'e gitti. Schreyer, köylü yaşamının ve savaşların ressamı olarak bilinir. Özellikle mükemmel atları ile dikkat çekicidir. Goupil & Cie hala varlığını sürdüren uluslararası bir müzayede evi ve çağdaş sanat ve koleksiyon şirketidir. Jean-Baptiste Adophe Goupil, tarafından 1850'de kuruldu. Kısa sürede Paris merkezli önde gelen ve güzel sanat eserlerinin baskılarını üreten, satan ve alan bir sanat şirketine dönüştü. Kıta Avrupası'nın başlıca başkentlerinin yanı sıra Londra, New York ve Avustralya'yı da içeren bir şube ve temsilci ağı oluşturdu. 1861’den itibaren önce Vincent VanGogh’un amcası daha sonra da kardeşi Theo ve kendisi şirketin ortağı oldu ve ailenin şirkete ortaklığı 1878’e kadar devam etti. Fotogravür ya da Fransızca adıyla Heliogravür, 19. yy fotoğrafçılığında önemli bir fotoğraf basım tekniğidir. Fotoğrafın zengin ve ayrıntılı tonlarını mükemmel bir biçimde kâğıda aktarabilen, yüksek kaliteli bir fotoğraf basım işlemi olarak 1880’den itibaren orijinal sanat eserlerinin röprodüksiyonu için kullanıldı. 20. yy’da yerini gümüş jelatine bıraktı.
     
  • Adolf Schreyer’in Kabyle adlı yağlıboya tablosunun 1881’de Goupil & Cie tarafından basılmış heliogravürü (fotogravür). Fine art kağıt üzerine basılan Schreyer heliogravürü, guaj boya kullanılarak elle renklendirilmiştir. Kağıt, şaşırtıcı maharetle ağaç şaseye gerilmiştir. 81 x 68.5 cm.
    Kondisyon: 7/10 Heliogravür, 142 yaşındadır. Yıllara bağlı sari kirlenme ve kısmi sararma dışında kondisyonu iyidir.
    ABD’den, 1980 başlarında müzayededen alınmıştır.
    Değerlendirme notu: Alman Ressam Adolf Schreyer (9 Temmuz 1828 Frankfurt-am-Main – 29 Temmuz 1899 Kronberg), önce 6. Thurn und Taxis Prensi Maximilian Karl’a Macaristan, Eflak, Rusya ve Türkiye yolculuğunda eşlik etti; daha sonra 1854’te Eflak sınırından Avusturya ordusunu takip etti. 1856’da Mısır ve Suriye’ye, 1861’de Cezayir’e gitti. Schreyer, köylü yaşamının ve savaşların ressamı olarak bilinir. Özellikle mükemmel atları ile dikkat çekicidir. Goupil & Cie hala varlığını sürdüren uluslararası bir müzayede evi ve çağdaş sanat ve koleksiyon şirketidir. Jean-Baptiste Adophe Goupil, tarafından 1850’de kuruldu. Kısa sürede Paris merkezli önde gelen ve güzel sanat eserlerinin baskılarını üreten, satan ve alan bir sanat şirketine dönüştü. Kıta Avrupası’nın başlıca başkentlerinin yanı sıra Londra, New York ve Avustralya’yı da içeren bir şube ve temsilci ağı oluşturdu. 1861’den itibaren önce Vincent VanGogh’un amcası daha sonra da kardeşi Theo ve kendisi şirketin ortağı oldu ve ailenin şirkete ortaklığı 1878’e kadar devam etti. Fotogravür ya da Fransızca adıyla Heliogravür, 19. yy fotoğrafçılığında önemli bir fotoğraf basım tekniğidir. Fotoğrafın zengin ve ayrıntılı tonlarını mükemmel bir biçimde kâğıda aktarabilen, yüksek kaliteli bir fotoğraf basım işlemi olarak 1880’den itibaren orijinal sanat eserlerinin röprodüksiyonu için kullanıldı. 20. yy’da yerini gümüş jelatine bıraktı.
     
  • Ihlamur ağacından, el oyması, antika baskı kalıpları Sırtlarında tutamakları var. Çiçek ve yaprak desenli. 18 x 13 x 7 cm. 15 x 15 x 6 cm. 20 x 20 x 6 cm. 25,5 x 19 x 5 cm. 17,5 x 17,5 x 5 cm.
    Provenance: S. G. koleksiyonu
    Kondisyon: Çok iyi (10/10)
    Değerlendirme notu: Anadolu şehirlerinde kumaşa baskı yoluyla desen aktarılması ve renklendirilmesi işlemi 700 yıllık geçmişi olan bir sanattır. Yazmacılık sanatında kullanılan kalıplar genel olarak ıhlamur, gürgen, ahlat ve çam ağaçlarından yapılır. En çok tercih edilen ise özellikle ıhlamur ağacından yapılan kalıplardır. Kalıp ustaları ıhlamur ağacını yumuşak olması nedeni ile kolay oyulması yanında, damar yapısı, densitesi (yoğunluğu), sudan etkilenip deforme olmaması, kuruyup çatlamaması, boyayı emme kabiliyeti, dayanıklılığı ve hafifliği yüzünden tercih eder. Yazmacılar ise baskı kalitesi ve kullanım kolaylığı nedeniyle tercih eder. Ahşap kalıplarda genellikle doğadan ilham alan çiçek ve yaprak desenleri yer almaktadır.
     
  • Dünyanın en önemli tasarımcılarından Anne Nilsson'ın Orrefors firması için tasarladığı 1990’lı yıllarda üretilmiş el boyaması paylaço (clown) flüt şampanya kadehleri. 1992'de tasarlanmış ve 1999'a dek üretimi sürmüştür. İsveç Cam Sanatının eşsiz örneklerindendir. Orijinal etiket ve oyulmuş imza taşımaktadır. Y: 18,7 x Ç: 5,2 cm.
    Provenance: M. B.
    Kondisyon: Çok iyi (10/10)
    Değerlendirme notu: 1952 doğumlu Anne Nilsson, Stockholm’de Sanat, El Sanatları ve Tasarım Üniversitesi’nde (Konstfack) cam ve seramik üzerine eğitim aldıktan sonra Kaliforniya’da çalışmalarına devam etti. 1982-1999 arasında Orrefors için çalıştı. İsveç’in uluslararası tasarım ödüllerine sahip ünlü cam sanatçılarından birisidir. Orrefors firması 1726 yılında demir eşya üretimi yapmak amacıyla kuruldu. Orrenas Gölü’ne akan bir nehirin kenarına kurulduğu için “Orre şelalesi” anlamına gelen Orrefors adını aldı. 19. yüzyıl sonlarına doğru ormancılık ve ona bağlı olarak gelişen cam üretimine geçiş yaptı. Orrefors cam fabrikası 1910 yılında kuruldu. Kısa sürede, “herkes için tasarım” sloganında ifadesini bulan İsveç dekorasyon endüstrisinin bir parçası haline geldi ve İsveç’e özgü yepyeni bir stil oluşturdu. Orrefors için çalışan cam sanatçıları ve firmanın yüksek üretim standartları, kısa sürede dünya çapında tanınmasını sağladı. Yüzyılı aşkın süredir cam ustalığı ile tasarımı mükemmel bir biçimde birleştiren, hem sanat eseri olarak eşsiz hem de ticari açıdan başarılı cam objeler üretti. Clown (Palyaço) serisi Anne Nilsson tarafından 1992 yılında tasarlandı. En önemli özelliği her bir parçanın farklı desenler taşıması ve parlak renkleridir. Desenler, çizgiler, çubuklar, noktalar ve dairelerden oluşmaktadır. Piyasaya sürülmesinden çok kısa süre sonra bir tasarım klasiği haline gelmiştir. Tamamı Anne Nilsson tarafından Orrefors için tasarlanmıştır ve elle boyanmıştır.
     
  • Auguste Moreau imzalı, Eros heykeli. Elinde yayıyla bir sonraki hedefini arayan kanatlı bir aşk tanrısını tasvir eder. Tabanında A. Moreau imzası ve bir plaket bulunmaktadır. Plakette "L'Art Bronze - Qualite France" yazılıdır. Bronz bir kaide üzerine yerleştirilmiştir. 29 x 9 cm.
    Kondisyon: 10/10
    Provenance: G. B. koleksiyonu
    Değerlendirme notu: Auguste Moreau (1834 – 1917), Dijon'da doğmuş bir Fransız heykeltıraştır. Heykeltıraş ve ressam Jean-Baptiste Moreau'nun üçüncü ve en küçük oğlu olan Auguste, ağabeyleri Hippolyte ve Mathurin ile birlikte heykel çalışmaları yapmaya başladı. Auguste Moreau, 1861'den 1913'e kadar düzenli olarak sergilere katıldı. Bronz heykellerinin konularını genellikle mitolojiden, pastoral veya alegorik sahnelerden seçti.
     
  • İmzasız, bronz-pirinç döküm heykel grubu. 29 x 20 x 20 cm. 26 x 26 x 13 cm. boyutlarında mermer bir tabanın üzerine oturmaktadır.
    Kondisyon: 10/10
    Değerlendirme notu: Dirce, Yunan mitolojisinde Lycus’un karısı ve Zeus tarafından hamile bırakılan Antiope’nin teyzesidir. Utanç içindeki Antiope, Sicyon Kralı Epopeus’a kaçmıştır ancak Lycus tarafından zorla geri getirilirken, yolda bir mağarada gizlice ikiz çocuk doğurur. Antiope’den nefret eden Dirce, Lycus Antiope’yi ona teslim ettiğinde, Antiope yeniden kaçana kadar ona zalimce davranır. Euripides’in “Antiope” adlı oyununda, Antiope kaçarak Amphion ve Zethus’un doğduğu mağaraya geri gelir. Başlangıçta annelerini içeri almayı reddeden ikizler, Dirce gelip Antiope’yi bulduğunda ve onu öldürmelerini emrettiğinde, kendilerini büyüten çoban tarafından Antiope’nin anneleri olduğuna ikna edilirler ve annelerine zalimce davranan, Dirce’yi bir boğanın boynuzlarına bağlayarak öldürürler. Dirce Masalı olarak da bilinen “Farnese Boğası” adlı bu heykel grubu, 1545 yılında Caracalla Hamamı’nda yapılan kazılar sonucunda bulundu ve hemen ardından Farnese Sarayı’na taşındı. 1550’lerde Michelangelo’nun önerisiyle restore edilen eser çeşme olarak sarayın avlusuna yerleştirildi. Bu örnekte olduğu üzere 19. yüzyıldan beri farklı dökümhanelerde, farklı boyutlarda yeniden yeniden üretildi.
     
  • Denizatı biçiminde üç ayak üzerinde duran, haznesi hindistan cevizinden yapılmış, gövdesi stilize yaprak bezemeleri ile süslü, gövdesi yapraklara uyumlu desenlenmiş, akik taşları ile süslenmiş nargile Osmanlı dönemi saray nargilelerinin reprodüksiyonu. Y: 53,5 x Ç: 25 cm.
    Kondisyon: Çok iyi (9/10)
    Değerlendirme notu: Kahramanmaraşlı bakırcı ustası Cemil Sarılmış tarafından yapılmıştır. Osmanlı madeni el sanatlarının nadide örneklerindendir.
  • Dört ayaklı bir kaide üzerine oturan, Kütahya çinili bir haznesi bulunan, gövdesi hilaller ile süslenmiş kahve köz ocağı. Y. 52 x Ç.18 cm.
    Kondisyon: Çok iyi (9/10)
    Değerlendirme notu: Osmanlı madeni el sanatı ürünlerini mükemmel bir işçilikle yeniden canlandıran Kahramanmaraşlı Cemil Sarılmış’ın bir diğer eseri. Cemil Sarılmış, ne yazık ki 2020'de vefat etmiştir.
     
  • Topkapı Sarayı’nda mevcutlu kuş kafesinin reprodüksiyonu… Kahramanmaraşlı bakır sanatçısı / ustası Cemil Sarılmış (1959-2020) tarafından imal edilmiştir. El yapımı, Y. 106 x Ç. 52 cm.
    Kondisyonu: Çok iyi (10/10)
    Değerlendirme notu: Osmanlı madeni el sanatı ürünlerinin reprodüksiyonları ne yazık ki giderek daha nadir hale geliyor. Müzayedeye sunduğumuz eser, Cemil Sarılmış’ın mükemmel işçiliğiyle göz dolduruyor.
     

Title

Go to Top