Ana Sayfa/Antika/PORSELEN-CAM
  • Dünyanın en önemli tasarımcılarından Anne Nilsson'ın Orrefors firması için tasarladığı 1990’lı yıllarda üretilmiş el boyaması paylaço (clown) flüt şampanya kadehleri. 1992'de tasarlanmış ve 1999'a dek üretimi sürmüştür. İsveç Cam Sanatının eşsiz örneklerindendir. Orijinal etiket ve oyulmuş imza taşımaktadır. Y: 18,7 x Ç: 5,2 cm.
    Provenance: M. B.
    Kondisyon: Çok iyi (10/10)
    Değerlendirme notu: 1952 doğumlu Anne Nilsson, Stockholm’de Sanat, El Sanatları ve Tasarım Üniversitesi’nde (Konstfack) cam ve seramik üzerine eğitim aldıktan sonra Kaliforniya’da çalışmalarına devam etti. 1982-1999 arasında Orrefors için çalıştı. İsveç’in uluslararası tasarım ödüllerine sahip ünlü cam sanatçılarından birisidir. Orrefors firması 1726 yılında demir eşya üretimi yapmak amacıyla kuruldu. Orrenas Gölü’ne akan bir nehirin kenarına kurulduğu için “Orre şelalesi” anlamına gelen Orrefors adını aldı. 19. yüzyıl sonlarına doğru ormancılık ve ona bağlı olarak gelişen cam üretimine geçiş yaptı. Orrefors cam fabrikası 1910 yılında kuruldu. Kısa sürede, “herkes için tasarım” sloganında ifadesini bulan İsveç dekorasyon endüstrisinin bir parçası haline geldi ve İsveç’e özgü yepyeni bir stil oluşturdu. Orrefors için çalışan cam sanatçıları ve firmanın yüksek üretim standartları, kısa sürede dünya çapında tanınmasını sağladı. Yüzyılı aşkın süredir cam ustalığı ile tasarımı mükemmel bir biçimde birleştiren, hem sanat eseri olarak eşsiz hem de ticari açıdan başarılı cam objeler üretti. Clown (Palyaço) serisi Anne Nilsson tarafından 1992 yılında tasarlandı. En önemli özelliği her bir parçanın farklı desenler taşıması ve parlak renkleridir. Desenler, çizgiler, çubuklar, noktalar ve dairelerden oluşmaktadır. Piyasaya sürülmesinden çok kısa süre sonra bir tasarım klasiği haline gelmiştir. Tamamı Anne Nilsson tarafından Orrefors için tasarlanmıştır ve elle boyanmıştır.
     
  • Fransız Sevres tarzı el boyaması porselen vazo.
    Quentin imzalı. Bir yanında doğal bir manzara diğer tarafında bir çifti tasvir eden dekorasyona sahip kobalt gövde. Altın işlemeli metal bağlar. 19. yüzyıl sonu. 64 cm. (kapaklı)
    Kondisyon: 9/10
    Değerlendirme notu: 1739 sonlarında ve 1740 başlarında Sevr Porselen Fabrikası Vincennes Kraliyet Şatosu’nda açıldı. On altı yıl sonra 1756’da fabrika Paris’in dışındaki Sèvres köyüne ve XV. Louis’nin Versailles Sarayı yakınına taşındı. Avrupa’nın önde gelen porselen üreticisi oldu. Şirket mali zorluklarla karşılaştığında, Kral, hisselerisatın aldı ve şirketin tek sahibi oldu. Fabrika, Fransız Devrimi’nin ardından kamulaştırılıncaya kadar kraliyet ailesinde kaldı. 19. yüzyılın ilk yarısında üretilen objelerin çeşitlilik ve dekorasyon açısından çok zengindi. Sevr fabrikası doksan iki yeni vazo tasarımı üretti. Fabrika bugün hala üretime devam ediyor. Ayrıca Sevr kasabasında belirli sayıda özel atölye kuruldu ve Sevr tasarımlarını üreterek, bu prestijli isimden  yasal olarak faydalanabildi.
     
  • Tiche marka, "Fonderia Bronzi Artisci Italia (FBAI) mod. dep. art 2593" mühürlü , porselen, beş kollu, capodimonte işçilikli, el boyaması floral bezemesi ve 24 karat altın kaplama pirinç aksamı ile yüksek kondisyonda avize. El işçilikli, İtalyan. Genişliği 60 cm, zincirsiz yüksekliği 65 cm. 1989 başlarında İtalya'dan ithal olup, 30 yıl yerinde tutulmuştur.
    Kondisyon: (8/10) İnce, küçük çiçek bezemesinde gözle görülemeyen küçük bir atığı mevcut.
    Değerlendirme notu: 30 yılı aşkın sürede dikkatle muhafaza edilmiş olmasını kayıtlamak gerekiyor.
     
  • Tiche marka, Galleti (sanatçı) imzalı, el yapımı porselen küçük heykelcikleri, capodimonte işçilikli, el boyaması floral bezemesi ve 24 karat altın kaplama pirinç aksamı ile yüksek kondisyonda abajur çifti. Porselen kısmın yüksekliği, 40 cm., kaideyle birlikte 45 cm. Şapkalı halde abajurun yüksekliği 68 cm. 1989 başlarında İtalya’dan ithal olup, 30 yıl yerinde tutulmuştur
    Kondisyon: (8/10)
    Değerlendirme notu: Uzun yıllar içinde dikkatle muhafaza edilmiş olması kayıt altına alınmalıdır.
    • Sevres vazo çifti,  Paris ‘te Louvre Müzesi ile Concorde meydanı arasında inşa edilmiş  Chateau des Tuileries’in (sarayının) özel damgasını taşıyor. Diğer bir deyişle vazoların bizatihi Tuileries Sarayı için yapıldığı anlaşılıyor.
    • Bugün “Tuileries Bahçeleri” adıyla bildiğimiz saray, 1871 Devrimi’nde yandı. Vazoların da 1871 yılı öncesi yapılmış olduğu düşünülüyor.
    • Chateau des Tuileries damgalı Sevres çift vazo, 150 yıldır Yanyalı Rendazade Aslan Efendi’nin aile terekesinde tutuluyordu. Rendazade Aslan Efendi, Cumhuriyetin kurucu isimlerinden Abdülhalik Renda’nın (1881-1957) babası oluyor.
    • Sanatçı Bertin imzalı - polikrom boyamalı - kadın figürleri dikkat çekiyor.
    • Vazolar el boyaması olup bronz giydirilmişdir.
    • Çift vazonun yüksekliği 30 cm.
    • Kabartmalı, floral desenleri altın izlenimi vermekle birlikte yaldızlı pirinçtir
    • Vazoların kapak ve tabanlarında “L’S” damgası yeralıyor.
    • Kapakların içlerindeki “L’S” markasına uranyum kırmızısı renginde “Chateau des Tuleries” damgası eşlik ediyor.
    ------------------------------------------------------------ Chateau des Tuileries damgasını kim bastı? Kapakların iç kısmındaki “Chateau des Tuileries” damgası vazoların konvansiyonel “Sevres” porseleni olmadığını belirliyor. Ağırlık kazanan görüş, vazoların Gustavus Adolphus Stulz  isimli Fransız sanatkarın atölyesinden çıkmış olabileceği yönünde. Strasbourg’daki Ecole des Arts Decoratifs ve Sevres porselen boyama fabrikasında eğitim alan Stulz’un minyatürleri halen Paris ve Londra’nın belli müzelerinde sergilenmektedir. Stulz ismine Tuileries Sarayının porselen işlerinde sıkça rastlanmaktadır

Title

Go to Top